A la carte narudžba – sustav restoranskog poslovanja koji se temelji na narudžbi jela iz jelovnika.
Acta Touristica – znanstveni časopis znanstvenih i stručnih radova. Časopis izdaje Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Katedra za turizam.
ADL (adult) – skraćenica za odraslu osobu.
ADOSM – Assistant Director of Sales & Marketing. Pomoćnik ili zamjenik direktora prodaje.
ADR (Average Daily Rate) – prosječna ostvarena dnevna prodajna cijena sobe.
Alotman – Ugovorom o alotmanu hotel se obvezuje tijekom određenog vremena staviti na raspolaganje turističkoj agenciji određen broj ležajeva podogovorenoj cijeni.
Akontacija – svota novaca koju klijent plaća unaprijed prije korištenja dogovorene usluge.
All inclusive – usluga koja u hotelima obično uključuje sve usluge ili veliki broj hotelskih usluga (smještaj, hrana, piće, korištenje hotelskih sadržaja,..).
Aparthotel – ugostiteljski objekat za smještaj u kojem su sve smještajne jedinice apartmani
APP – skraćenica i oznaka za hotelski apartman odnosno prostoriju s jednom ili više prostorija za spavanje.
Asperova metoda utvrđivanja limita isplativih ulaganja – financijska analiza kojom se ekonomska vrijednost i podobnost turističkih projekata, programa i planova. Cilj joj je sagledavanje rentabilnosti projekta, odnosno rizika investicijskih ulaganja, pri čemu je profit jedina realna vrijednost turističkog projekta. Zasniva se na analizi i procjeni da prihod projekta pokrije njegove buduće troškove, te da ostatak čistog dohotka bude minimalno toliki da pokrije otplatu zajma i kamate. |